مدیریت اداری

بخش اداری مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما

 

معرفی و شرح وظایف

بخش اداری مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما به منظور نظارت بر حسن جريان كليه امور واحدهاي تحت سرپرستي، صدور دستورات لازم به منظور ايجاد هماهنگي بين واحدها، ثبت نامه های وارده و صادره و ارسال آنها و انجام مکاتبات اداری، تعيين خط مشي و نظارت بر حسن اجراي آن، اجراي خط مشي تعيين شده و اتخاذ تدابير لازم به منظور حسن انجام هدفهاي مورد نظر، پيش بيني احتياجات پرسنلي سازمان متبوع و اقدام در مورد تامين اين احتياجات، اتخاذ تدابير لازم به منظور پيشرفت و بهبود امور جاري، تهيه گزارشات لازم جهت ارائه مقام مافوق، نظارت بر امور در جهت تكميل مشخصات پرسنلي كاركنان و انجام ساير امور محوله طبق دستور مقام مافوق می باشد.

مدیریت: سعید کلاته

 

 

واحدهای زیرمجموعه

امور کارشناسی

صدور دفترچه

دبیرخانه

بایگانی

استخدام

 

ساعات کار

ساعت شروع به کار 8 صبح و پایان کار ساعت 14 می­باشد لذا بنابه ضرورت حضور همکاران تا ساعت 19 جهت ارائه خدمات به کارمندان و خانواده­های محترم آنان می­باشد.

 

محل استقرار واحد

ساختمان شماره 1 مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما(کوچه نعمتی)، طبقه چهارم

 

شماره تماس 

داخلی اداری: 124-122-364

داخلی استخدام: 126

مسقیم بایگانی: 85502127

داخلی بایگانی: 128-127

داخلی دبیرخانه: 321-123-194-125

داخلی تایپ: 131

داخلی امور کارشناسی: 164

شماره مستقیم صدور دفترچه: 85502230

داخلی صدور دفترچه: 230 و 231 

 

امور کارشناسی

کارشناسان شاغل در امور کارشناسی قسمت اداری موظف به انجام کار کلیه پرسنل مرکز، تنظیم قرار دادهای پرسنل حق ­الزحمه ­ای، انجام کلیه نامه ­ها و مکاتبات اداری مورد نظر می باشند.

شماره تماس داخلی: 164

محل اسقرار: ساختمان شماره 1 مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما(کوچه نعمتی)- طبقه 4

 

صدور دفترچه

معرفی

از آنجاییکه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی دارای بیمه درمانی مستقل می باشد. کارمندان رسمی این سازمان جهت برخورداری از خدمات درمانی نیازمند دریافت دفترچه های بیمه ای هستند که خود سازمان اقدام به تهیه و چاپ آنها می نماید. واحد صدور دفترچه که این وظیفه را برعهده دارد در طبقه سوم ساختمان شماره 2 مرکز بهداشت ودرمان صدا و سیما واقع شده است. کارمندان رسمی سازمان جهت استفاده از خدمات درمانی مرکز بهداشت و درمان و مراکز قرارداد با سازمان موظفند که برای دریافت دفترچه بیمه درمانی برای خود و افراد تحت تکفل ایشان با ارائه مدارک لازم به این واحد مراجعه نمایند.

 

دفترچه برای چه کسانی صادر می شود؟

طبق اساسنامه و قوانین جاری سازمان صداوسیما دفاتر بیمه درمانی تنها برای کارمندان رسمی سازمان و افرادی که تحت تکفل ایشان می­باشند صادر می گردد.

افراد تحت تکفل شامل همسر و فرزندان می باشد. البته پدر و مادر و سایر بستگان درجه یک با داشتن شرایط خاص می­توانند تحت تکفل کارمند قرار بگیرند. جهت اطلاع از این شرایط کارمندان می­توانند به قسمت مددکاری مرکز بهداشت مراجعه نمایند.

 

قوانین بیمه درمانی

طبق قوانین بیمه درمانی کشور و سازمان ، صدور دفترچه بیمه برای افراد تحت تکفل شامل قوانینی می باشد که در ذیل آمده است.

- هر شخص تنها مجاز به استفاده از یک بیمه درمانی در کشور می باشد. که البته این قانون شامل بیمه تکمیلی نمی­­گردد و داشتن بیمه تکمیلی وابسته به قوانین بیمه درمانی پایه هر شخص می­باشد.

- افراد تحت تکفل کارمند در صورت شاغل بودن و داشتن بیمه حق استفاده از بیمه سازمان را ندارند.

- فرزندان دختری که ازدواج کرده­اند از تکفل کارمند خارج و حق استفاده از بیمه سازمان را ندارند و در اسرع وقت باید برای تحویل دفترچه بیمه خود (در صورت داشتن دفترچه بیمه) به این واحد اقدام نمایند.

- فرزندان ذکور تا سنین بیست سالگی تحت تکفل کارمند خواهند بود و در صورت ادامه تحصیل فقط تا سن 25 سالگی با ارائه مدارک لازم می­توانند از خدمات بیمه درمانی سازمان استفاده نمایند.

 

مدارک لازم جهت صدور دفترچه بیمه

تمامی کارمندان رسمی سازمان پس از استخدام جهت گرفتن دفترچه بیمه برای خود و افراد تحت تکفلشان ابتدا به ساکن باید به امور اداری محل خدمت خود مراجعه و اقدام به تهیه معرفینامه برای صدور دفترچه نمایند.

 

مدارک لازم جهت صدور دفترچه برای اولین بار

- برای نام و مشخصات کارمند و افراد تحت تکفل ایشان در سییستم جاری صدور دفترچه از طریق امور اداری محل خدمت و تایید مجاز بودن آن جهت صدور دفترچه توسط امور کارکنان سازمان (22167094)

- معرفی نامه معتبر شامل مشخصات کامل کارمند و تمامی افراد تحت تکفلی که می­خواهند دفترچه بگیرند ممهور به مهر امور اداری محل خدمت.

- تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه کارمند و همسر و صفحه اول برای بقیه افراد تحت تکفل (صفحات دیگر در صورت توضیحات)

- کد ملی معتبر برای همسر کارمند.

- تصویر از ابلاغ و حکم حقوقی.

- دو قطعه عکس 3*4 به روز برای تمامی افراد بالای سه سال.

- ارائه اصل شناسنامه عکس دار جهت فرزندان دختر بالای 18 سال.

- ارائه تصویر گواهی معتبر تحصیلی برای فرزندان پسر بالای بیست سال (ارائه اصل گواهی به امور اداری محل خدمت و برقراری و مجاز نمودن نام فرزند جهت صدور دفترچه توسط ایشان).

 

مدارک لازم جهت صدور مجدد و یا تمدید اعتبار دفترچه بیمه

- اصل دفترچه بیمه قبلی که برگه­های آن به اتمام رسیده باشد.

- مجاز بودن نام صاحب دفترچه در سیستم جاری صدور دفترچه.

- (برای شاغلین فقط) برگه انتهای دفترچه (آبی رنگ) که به تایید امور اداری محل خدمت (مهر و امضای مدیر اداری) رسیده باشد.

- یک قطعه عکس 3*4 روز برای تمامی افراد بالای سه سال.

- ارائه اصل شناسنامه عکس دار جهت فرزندان دختر بالای 18 سال.

- ارائه تصویر گواهی معتبر تحصیلی برای فرزندان پسر بالای بیست سال (ارائه اصل گواهی به امور اداری محل خدمت و برقراری و مجاز نمودن نام فرزند جهت صدور دفترچه توسط ایشان). در صورت به پایان رسیدن تاریخ اعتبار دفترچه.

 

صدور دفترچه المثنی

در صورت مفقود شدن دفترچه بیمه کارمند و افراد تحت تکفل ایشان، کارمند موظف است پس از اطلاع به امور اداری محل خدمت خود و در صورت بازنشسته بودن به امور اداری بازنشستگی، یک درخواست از آن امور برای صدور دفترچه المثنی تهیه و به همراه یک قطعه عکس به امور اداری مرکز بهداشت مراجعه کند.

 

مدارک لازم جهت دفترچه المثنی

- نامه مفقودی از امور اداری واحد خدمت.

- یک قطعه عکس 3*4 روز برای تمامی افراد بالای سه سال.

- ارائه اصل شناسنامه عکس دار جهت فرزندان دختر بالای 18 سال.

- ارائه تصویر گواهی معتبر تحصیلی برای فرزندان پسر بالای بیست سال (ارائه اصل گواهی به امور اداری محل خدمت و برقراری و مجاز نمودن نام فرزند جهت صدور دفترچه توسط ایشان). در صورت به پایان رسیدن تاریخ اعتبار گواهی تحصیلی قبلی.

 

طبق قوانین جاری ، مبلغ 300.000 ریال بابت صدور هر دفترچه المثنی از حقوق کارمند کسر می­گردد.

 

مراحل و زمان­بندی صدور دفترچه

مراجعین محترم پس از مطالعه دقیق مطالب بالا و با در دست داشتن مدارک کامل می­توانند از شنبه تا چهارشنبه (تمام ایام کاری هفته) از ساعت 8 صبح لغایت 17:30 بعد از ظهر و پنجشنبه­ها از ساعت 8 لغایت 11:15 صبح برای انجام امور دفترچه به واحد صدور دفترچه واقع در طبقه سوم ساختمان شماره 2 مرکز بهداشت مراجعه نمایند.

 

اتاق صدور دفترچه

- مراجعین محترم نخست به اتاق صدور دفترچه (خانم­ها صفر و عرب و آقای عاطف) مراجعه نمایند و پس از ارائه مدارک لازم و تحویل آن درخواست خود را مطرح می نمایند.

- همکاران صدور دفترچه پس از کنترل مدارک و نبودن مشکل در مدارک و سیستم صدور دفترچه یک رسید به شخص ارائه می­نمایند.

- انجام صدور اولیه، مجدد و یا المثنی دفترچه بیمه با توجه به زمان مراجعه از 15 یا 45 دقیقه زمان می­برد.

- تمدید اعتبار دفترچه (درصورت داشتن برگه) و نبودن مشکل در مدارک لازم و سیستم صدور دفترچه بلافاصله انجام می­گردد.

 

اتاق تحویل دفترچه

- پس از دریافت مدارک توسط اتاق صدور دفترچه، مدارک جهت آماده سازی (چاپ و صحافی توسط آقایان پرویزی و عطااله) طبق روال به اتاق تحویل دفترچه فرستاده می شود.

- مراجعین محترم می توانند طبق ساعت درج شده بر روی رسید مدارک خود به اتاق تحویل دفترچه مراجعه و دفترچه خود را تحویل بگیرند.

 

نکات لازم

- در صورت ناقص بودن بعضی از مدارک در زمان مراجعه به اتاق صدور دفترچه، با توجه به قوانین و در صورت امکان، دفترچه برای چاپ فرستاده می­شود و در قسمت فایل تحویل دفترچه نگهداری می­گردد. مدارک ناقص بر روی رسید توسط همکاران صدور دفترچه به اطلاع مراجعه­کننده می رسد تا در نوبت بعدی مراجعه و با کامل کردن مدارک لازم به قسمت تحویل مراجعه کرده و دفترچه خود را تحویل بگیرند.

- دفترچه چاپ شده به هر شخصی که رسید مدارک را به همراه داشته باشد تحویل داده می­شود.

- در صورت مفقود شدن رسید، کارمند یا صاحب دفترچه (افراد تحت­ تکفل) می­توانند با در دست داشتن کارت شناسایی سازمان دفترچه را دریافت کنند.

- در صورت نبودن رسید، دفترچه به شخص دیگری غیر از خود کارمند یا صاحب دفترچه تحویل داده نمی­شود.

 

محل استقرار واحد

ساختمان شماره 2 مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما(کوچه ترابنده)- طبقه سوم

 

 

دبیرخانه

دبیرخانه، تایپ و ارسال مراسلات زیر نظر قسمت اداری مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما بوده و مسئولیت ثبت و تایپ نامه ­های وارده و صادره و ارسال آن­ها را برعهده دارد.

شماره تماس داخلی دبیرخانه و ارسال و مراسلات: 123 و 194 و 321 و 125

شماره تماس داخلی تایپ: 131

محل اسقرار دبیرخانه و ارسال مراسلات: ساختمان شماره 1 مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما(کوچه نعمتی)- طبقه 4

محل اسقرار تایپ: ساختمان شماره 1 مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما(کوچه نعمتی)- طبقه 3

 

 

بایگانی

امور بایگانی وظیفه  ثبت و نگهداری کلیه نامه­ های اداری در پرونده­ های شخصی کارمندان را بر عهده دارد.

مسقیم بایگانی: 85502127

شماره تماس داخلی: 127 و 128

محل اسقرار: ساختمان شماره 1 مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما(کوچه نعمتی)- طبقه 4

 

 

استخدام

امور استخدامی وظیفه  تهیه فرم­ های معاینات استخدامی- تهیه و تنظیم نامه ­های عدم تأیید استخدام رسمی، آزمایشی، پیمانی و دانشجویان را برعهده دارد.

شماره تماس داخلی: 126

محل اسقرار: ساختمان شماره 1 مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما(کوچه نعمتی)- طبقه 4