معرفی واحد آموزش
1-آموزش کارکنان
از آنجا که چالش اساسی سازمان ها در گرو کیفیت نیروی انسانی است و ارتباط مثبت بین سرمایه گذاری بر آموزش در بهره وری سازمانی ثابت شده است و همچنین یکی از موثرترین عوامل در تغییر رفتار و روزآمد کردن مهارت، توسعه تخصص، بینش و نگرش نیروی انسانی، بهره مندی از نظام اداری مطلوب، کارآمد و پاسخگو، آموزش مبتنی بر نیازهای حال و آینده است، به همین خاطر، مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما با تشکیل واحد آموزش ضمن خدمت کارکنان، سعی دارد بر بهبود توانمندی های حرفه ای و تخصصی منابع انسانی خود تاکید کند. آموزش ها با توجه به اصول و روش های علمی بنا گذاشته می شوند تا نتیجه به دست آمده نیازهای موجود را بر طرف سازد.
اهداف آموز ش کارکنان
1-افزایش کارآیی و اثر بخشی
2-توسعه آگاهی های عمومی کارکنان
3-توانمند سازی مسئولان
4-آماده سازی مسئولان برای ارتقاء
5-رشد فضائل اخلاقی
6-خلق افراد خلاق
7-توازن و تعادل نیروی انسانی و نیاز بخش های مختلف
8-پرورش کار گروهی
9-فرهنگ سازی و بهبود روابط انسانی
10-کاهش فعالیت های تکراری، مضاعف و بی ثمر
11-کاهش ضایعات انسانی و خسارت های مالی
12-انطباق اهداف سازمان با اهداف کارکنان
13-تکمیل ماموریت سازمان
14-تحقق چشم انداز
شرح وظایف و سطح خدمات
الف) فرایند انجام نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت كاركنان
1-فرم های نیازسنجی آموزشی کارکنان از طریق مسئول آموزش به بخش های مختلف مرکز بهداشت و درمان ارسال می شود.
2-فرم های تكمیل شده به واحد آموزش عودت داده می شود.
3-کلیه فرم ها توسط مسئول آموزش بررسی و با استانداردهای موجود مقایسه می شود.
4-عناوین آموزشی بر اساس نیاز کارکنان مشخص شده و برای آنها امتیاز آموزشی در نظر گرفته می شود.
5-عناوین آموزشی به تایید ریاست محترم مرکز می رسد.
6-جهت اجرای كلاس های آموزشی برنامه ریزی انجام می شود.
ب) فرایند تشکیل کلاس
1-پس از انجام نیاز سنجی و تایید موضوع های آموزشی جهت تشكیل كلاس های آموزشی برنامه ریزی می شود.
2-موضوع، زمان و مكان برگزاری كلاس از طریق سایت شفا مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما به نشانی http://shefa.irib.ir و کانال سروش iribshefacenter@ و یا از طریق پیامک به اطلاع كاركنان می رسد.
3- كلاس آموزشی تشكیل و موضوع ارائه داده می شود.
4- حضور و غیاب قبل از ارائه موضوع انجام می گیرد.
5- ارزیابی كلاس آموزشی برگزار شده انجام می شود.
6-از افراد شرکت کننده آزمون گرفته می شود.
7- اسامی افراد شركت كننده که نمره حدنصاب آزمون را به دست آورده اند، به ریاست محترم مرکز برای دریافت کارانه آموزشی طبق آیین نامه اعلام می گردد.
2-آموزش بیماران
واحد آموزش بیماران مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما بر اساس شناخت نیازهای آموزشی بیماران با اهداف و محتوای آموزشی مشخص فعالیت خود را شروع نموده است.
این واحد زیر نظر مستقیم ریاست محترم مرکز در حوزه تخصصی خود ایفای نقش می کند.
شرح وظایف و سطح خدمات
محتوای آموزش طبق بررسی نیازهای فراگیران و با در نظر گرفتن سن، میزان تحصیلات و میزان اطلاعات آموزشی فراگیران تدوین می گردد.
محتوای آموزشی در خصوص شناخت بیماری (از جمله دیابت) راه های تشخیص، نحوه درمان و مراقبت های پرستاری، پیشگیری از عوارض و....به بیماران ارائه می شود.
همچنین آموزش موارد فوق که برای بالا بردن سطح آگاهی و سلامت افراد می باشد به صورت کتابچه و بروشورهای آموزشی درزمان برقراری کلاس های آموزشی ارائه می گردد.
برای اطلاع از آخرین اخبار و وقایع مربوط به اموزش می توانید به سایت www.shefa.irib.ir و کانال سروش shefacenter@ مراجعه کنید.
نام مسئول : بهشاد علیمددی - کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی
ساعات کار
ساعات کار این واحد شنبه تا چهارشنبه 8 صبح لغایت 14 و پنج شنبه 8 صبح لغایت 12 می باشد.
محل استقرار واحد
ساختمان شماره 1 مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما (کوچه نعمتی)- طبقه 4
شماره تماس
مستقیم: 85502135
داخلی: 135
