به تولید خون سالم کمک کنید.
تک‌تک اندام‌های بدن شما از خون تغذیه می‌کنند.در واقع بدن شما، بدون خون غنی از اکسیژن با تهدید مواجه می‌شود.بهترین گام‌ها برای ایجاد خون سالم و غنی در بدن شناخته شده‌اند:

 

تحرک

این‌طور ثابت‌شده که ورزش بهترین راه برای ساخت خون غنی از اکسیژن است.ورزش علاوه‌بر این، منجر به پمپاژ بهتر خون توسط قلب می‌شود.

 

تنفس عمیق

با کشیدن نفس عمیق اکسیژن وارد ریه شده و به‌طور مستقیم وارد خون می‌شود.

 

مصرف حبوبات

مصرف موادغذایی غنی از فیبر منجر به کاهش کلسترول LDL و کاهش تری‌گلیسیرید خون می‌شود.

 

مصرف کافی آهن

آهن در مولکول‌های هموگلوبین وجود دارد، در نتیجه برای تولید خون سالم و غنی ضروری است.بیشتر زنان قبل از یائسگی با کمبود آهن مواجهند و شاید نیاز باشد که از مکمل استفاده کنند.از آنجا که مصرف بیش ازحد قرص آهن می‌تواند خطرناک باشد، قبل از مصرف مکمل آزمایش انجام دهید. برخی منابع غذایی آهن شامل عدس، لوبیا، آلو، سبزیجات، گوشت‌قرمز و... است.

 

مصرف ویتامین B

این گروه از ویتامین‌ها از جمله B12، B6 و فولات برای کاهش میزان هوموسیستئین خون لازم است.میزان بالای هوموسیستئین با انسداد سرخرگ‌ها و بیماری قلبی ارتباط داده شده است. بنابراین کنترل آن حیاتی است.

 

مصرف سبزیجات

کلروفیل یا سبزینه، ماده مغذی گیاهی است که رنگ سبز را به گیاهان می‌دهد و شباهت زیادی به مولکول‌های هموگلوبین دارد.آهن منابع گیاهی به تقویت خون کمک می‌کند.

 

مصرف ادویه

فلفل قرمز با تحریک فعالیت قلبی‌وعروقی و کاهش فشارخون، روند تصفیه خون را سرعت می‌بخشد.برای تقویت سیستم قلبی‌وعروقی، فلفل قرمز را به غذا اضافه کنید.

 

استفاده از محصولات بهداشتی طبیعی

لوسیون، کرم‌ها و لوازم آرایشی به‌طور مستقیم از طریق پوست جذب خون می‌شود.اگر محصولاتی که استفاده می‌کنید حاوی مواد سمی‌ باشد این مواد به‌طور مستقیم وارد خون می‌شود.

 

سرطان‌زا بودن خوشبوکننده‌ها

این محصولات سرشار از مواد مضر است که از طریق تنفس به خون و ریه راه پیدا می‌کند و با قرار گرفتن روی پوست به‌طور مستقیم وارد خون می‌شود.این مواد خوشبوکننده حاوی مواد سرطان‌زاست و استفاده از آن عملکرد هورمون‌ها را مختل می‌کند.

 

مصرف مواد غذایی قلیایی

به‌طور طبیعی PH خون 7.365 است اما برنامه غذایی به وجود آورنده اسید می‌تواند باعث تغییر اسیدیته خون شود.مصرف قند، نوشابه، گوشت و موادغذایی فرآوری شده را کاهش دهید و برنامه غذایی قلیایی اتخاذ کنید.مواد غذایی قلیایی شامل تمامی ‌سبزیجات، آووکادو، نارگیل، لیموترش، گریپ‌فروت، عدس، لوبیا، سویا، مغز میوه و تخمه‌ها مانند بادام، تخمه کدو حلوایی، کنجد و... است.

تاریخ انتشار: سه شنبه 25 تیر 1398

جهت ارتباط با سر دبیر و مسئول سایت می توانید با شماره تلفن 85502135 تماس بگیرید.